W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19 oraz ogłoszeniem stanu epidemii na terenie kraju, informujemy o zawieszeniu od 16.03.2020 r. stacjonarnej działalności Punktów Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Punktów Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Warszawie oraz uruchomieniu nieodpłatnych porad prawnych i obywatelskich za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość (telefon, mail). Nieodpłatne porady są adresowane do osób, które nie są w stanie z własnych środków ponieść kosztów pomocy prawnej i obywatelskiej.

W celu uzyskania nieodpłatnej porady telefonicznej lub mailowej, należy przesłać skan lub zdjęcie prawidłowo wypełnionego oraz podpisanego oświadczenia wraz z wnioskiem o udzielenie porady na odległość na adres mailowy wybranego punktu. Szczegółowy wykaz adresów punktów oraz wzór wniosku można pobrać ze strony https://www.um.warszawa.pl/nieodplatnapomocprawna.

Osoby ubiegające się poradę prawną/obywatelską, które nie posiadają dostępu do Internetu lub też z innych, uzasadnionych przyczyn nie mogą wysłać wskazanej dokumentacji na adres punktu, proszone są o kontakt pod nr. 19115, gdzie konsultant poprosi je o  podanie imienia, nazwiska oraz numeru telefonu. Pod wskazany numer zadzwoni osoba i przyjmie ustnie złożony wniosek o uzyskanie nieodpłatnej, telefonicznej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem.

Osoby zainteresowane zamieszkujące na terenie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy mają możliwość skorzystania z nieodpłatnej, telefonicznej lub mailowej porady prawnej lub obywatelskiej, gdzie mogą uzyskać informację pod numerem telefonu 19115 lub bezpośrednio złożyć wniosek pobrany ze strony https://www.um.warszawa.pl/nieodplatnapomocprawna na adres mailowy punktu, który znajduje się w Urzędzie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy, ul. 1 Praskiego Pułku 33- Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Szanowni Państwo,

misją Fundacji jest pomoc krzywdzonym dzieciom. Zwaszcza teraz, w tej tak trudnej dla wszystkich sytuacji, dzieci potrzebują naszego wsparcia. Chciałam zapewnić, że cały zespół FDDS robi wszystko, by było ono dla nich cały czas dostępne. Żaden z naszych podopiecznych nie został bez oferty pomocy. Nasze placówki pracują zdalnie, zapewniając podopiecznym stały kontakt z psychologami i terapeutami poprzez konsultacje online.
Od 1 marca, 7 dni w tygodniu, całodobowo działa nasz ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 - konsultanci wspierają, wyjaśniają i pomagają dzieciom i młodzieży w ich codziennych problemach.
Dla dorosłych, niepokojących się o dziecko, od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-15.00, dostępna jest nasza linia 800 100 100 (więcej informacji >>TUTAJ).
Dodatkowo dla rodziców zainteresowanych wskazówkami jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem polecam nasz ostatni wpis >>TUTAJ.
Dziękujemy za Państwa zaufanie i wsparcie. To dzięki niemu możemy dawać dzieciom siłę. Teraz, w tym wyjątkowo trudnym czasie, jest to ogromnie potrzebne.
                                                                                                                                                                                                        
                                                                   

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
ul. Walecznych 59, 03-926 Warszawa

Podkategorie